We wtorek w Sosnowcu otwarto koperty z ofertami na przeprowadzenie rewitalizacji linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn/Wisła Głębce. Choć zainteresowanie przetargiem było duże, oferty na oba projekty znacznie przekroczyły zakładany budżet. Przypomnijmy: rewitalizacja odcinka Bronów-Wisła Głębce miała kosztować 247 mln zł, odcinek Goleszów-Cieszyn powinien zamknąć się w kwocie 66 mln zł, dodatkowo za 37 milionów zaplanowano budowę lokalnego centrum sterowania w Skoczowie. Ta ostatnia inwestycja może okazać się nawet tańsza, ale oferty w pozostałych przetargach nie napawają optymizmem.
Najtańsza oferta na rewitalizację linii Bronów-Wisła Głębce wynosi 379 592 700 zł, a więc znacznie przekracza założenia budżetowe inwestycji o ponad 130 mln zł. Jeśli chodzi o odcinek Goleszów-Cieszyn, najtańsza oferta wyniosła 75 906 228 zł, a więc także przekroczyła założenia o niemal 10 mln zł. Co to oznacza? Już wcześniej mówiło się, że przekroczenie budżetu będzie prowadziło do wykreślenia zamknietej dzisiaj linii do Cieszyna z projektu rewitalizacji. A to niezwykle ważne połączenie dla całego regionu.
- Teraz od PKP PLK oraz władz województwa zależy czy kolejowa inwestycja stulecia w ekologiczny, szybki oraz tani środek transportu dla ludzi na Śląsku Cieszyńskim odbędzie się zarówno na linii do Wisły oraz do Cieszyna - mówi Błażej Forjasz, z portalu Koleje Śląska Cieszyńskiego.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?