Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Uczniowie ze śląskiego zdobyli nagrodę za Reklamę Społeczną o żywności

red
Aż 4 zespoły ze Śląska zdobyły nowoczesny sprzęt multimedialny za najlepszą reklamę społeczną promującą widzę o żywności. Uczniowie stworzyli je w ramach programu edukacyjnego Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu”. W programie bierze udział już prawie 1400 dzieci z województwa śląskiego, ale rekrutacja jest wciąż otwarta dla szkół podstawowych i gimnazjalnych, a na rozdanie czeka jeszcze pula ponad 200 nagród.

Co zrobić, aby zachęcić dzieci do samodzielnego zdobywania wiedzy z zakresu żywienia, szanowania żywności i – przede wszystkim – przekonać do dokonywania mądrych wyborów? Wciągnąć je w wyjątkową edukacyjną zabawę. Program Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu” oferuje (jeszcze do kwietnia 2016 r.) wyjątkowy konkurs dla szkół podstawowych i gimnazjalnych, łącząc edukację
i cenne nagrody z emocjonującą zabawą oraz przygodą.

S.O.S., czyli jak śląskie ruszyło na ratunek przyszłości

W takiej właśnie przygodzie biorą udział uczniowie z województwa śląskiego. W ramach programu odkodowywali zaszyfrowane wiadomości, zdobywali kolejne stopnie wtajemniczenia w Agencji F.O.O.D., a część z nich stworzyła specjalne Reklamy Społeczne, których celem było promowanie wiedzy o pochodzeniu żywności wśród… ludzi w XXIII wieku.

Reklamy Społeczne zostały ocenione przez jury złożone z ekspertów, które wyłoniło najlepsze prace. Wśród nich są Reklamy Społeczne Zespołu Ziom Squad ze Szkoły podstawowej nr 6 w Bytomiu, Filmowców z Jedynki ze Szkoły podstawowej nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Raciborzu, Pogromców przygód ze Szkoły podstawowej nr 22 z Oddziałami Integracyjnymi w Tychach oraz Studia z pasją ze Szkoły podstawowej nr 23 w Sosnowcu. Wszystkie zespoły zdobyły nowoczesny sprzęt multimedialny dla swoich szkół.

Tegoroczna edycja była dla mojego zespołu wielkim zaskoczeniem. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie i wykazać się tym, co umie robić najlepiej zgodnie z etapem edukacji. Organizatorzy mieli genialny był pomysł, aby wszystko przekazywać partiami w kolejnych zadaniach - mówi Agnieszka Zaręba-Furgol, opiekun zespołu Studio z pasją.
Spędziliśmy wiele zabawnych chwil tworząc film, przebierając się do zadań zespołowych, odkrywając tajniki zdrowego żywienia, czy projektując, np. koszulki dla agentów F.O.O.D. (…) Nauczyliśmy się nie tylko wiele o zdrowym odżywianiu, pochodzeniu żywności, ale przede wszystkim zdrowej konkurencji i zaangażowania we wspólne dzieło – mówi Ewa Wawoczny, opiekun zespołu Filmowcy z Jedynki.

Na czym polega program?

Po zgłoszeniu do konkursu zespołu uczniów, nauczyciel otrzymuje wiadomość od Julka, młodego przedstawiciela tajemniczej Agencji F.O.O.D. z odległego XXIII wieku. Dzieci dowiadują się, że
w przyszłości ludzie całkowicie utracili wiedzę o tym, jak produkuje się żywność, a zamiast przyrządzać zdrowe i pełnowartościowe potrawy, łykają odżywcze pastylki. Zadaniem uczniów jest przekazanie rówieśnikom z przyszłości wiedzy oraz informacji o tym, jak produkuje się żywność oraz przekonać ich do zdrowego odżywiania się. Uczestnicy sami odkrywają jednak wiele cennych faktów i uczą się nowych umiejętności – np. jak samodzielnie zrobić masło, wyprodukować własny zakwas do pieczenia chleba oraz poznają proces produkcji wielu popularnych produktów.

Zabawa dla przyszłości

Program Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu” to 13. edycja projektu edukacyjnego, w którym Tesco wsparło już ponad 11 000 szkół z całej Polski. Tegoroczna edycja została zaprojektowana jako gra edukacyjna, przystosowana do warunków szkół podstawowych i gimnazjalnych, w ramach której nauczyciele otrzymują pakiety materiałów i narzędzi do zaangażowania uczniów w istotny, ale
i niełatwy temat – zdrowe odżywianie oraz produkcja żywności. Jak wynika z badania „Przyszłość na talerzu”, uczniowie mają znikomą wiedzę na temat pochodzenia żywności. Dzieci ze Śląska nie wiedzą, jak powstają popularne produkty spożywane przez nich na co dzień, a co za tym idzie – nie potrafią określić, czy są w ogóle zdrowe. Np. co trzeci uczeń ze śląskich szkół nie zdaje sobie sprawy, że pączki nie są jednak zaliczane do zdrowej żywności. Dlatego też w ogromnej większości dzieci dokonują niezdrowych wyborów, a problem otyłości rośnie.

Program Tesco dla Szkół jest odpowiedzią na ten problem i stanowi wsparcie szkół zarówno w szerszej edukacji żywieniowej dzieci, jak i we wdrażaniu zmian wprowadzonych przez rozporządzenie Ministra Zdrowia o asortymencie w sklepikach szkolnych.

Nagród ciąg dalszy!

Program „Przyszłość na talerzu” to również atrakcyjne nagrody. Konkurs Reklam Społecznych,
w którym zwyciężyły: Szkoła podstawowa nr 6 w Bytomiu, Szkoła podstawowa nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Raciborzu, Szkoła podstawowa nr 22 z Oddziałami Integracyjnymi w Tychach oraz Szkoła podstawowa nr 23 w Sosnowcu, to tylko pierwsza okazja do ich rozdania. Na wszystkie szkoły chętne do walki o lepszą przyszłość czeka pula ponad 200 nagród: od sprzętów multimedialnych, przez pomoce i gry edukacyjne do sprzętów sportowych.
Zgłoszenia i rywalizacja zespołów trwa do 15 kwietnia 2016 r. Na zespoły czekają zadania grupowe, do przeprowadzenia w klasie, świetlicy lub na zajęciach kółek zainteresowań, jak i indywidualne dla zaangażowanych uczniów. Za każde zadanie zespoły zdobywają punkty, które następnie mogą wymienić na nagrody.

Więcej informacji o programie oraz zapisy dla szkół na

www.tescodlaszol.pl

O badaniu: „Przyszłość na talerzu” – badanie ilościowe na temat wiedzy dzieci w Polsce o żywności przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 871 dzieci w wieku 6-15 lat. Badanie na zlecenie Tesco dla Szkół przeprowadzone przez Dom Badawczy Maison w sierpniu 2015 r.

O firmie: Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych na polskim rynku z około 450 sklepami, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia prawie 30 tys. osób i oferuje klientom produkty ponad 1500 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza ponad 5 milionów klientów.

O programie: Tesco dla Szkół to organizowany przez firmę Tesco Polska od 13 lat program z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Głównymi beneficjentami programu są szkoły podstawowe oraz gimnazjalne.
W ramach programu ufundowano pracownie komputerowe i multimedialne oraz sprzęt dydaktyczno-sportowy dla w sumie 11 tysięcy polskich szkół o łącznej wartości ponad 13 milionów złotych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

9 ulubionych miejsc kleszczy w ciele

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto